Breu descripció


Vols informació?

El Metacercador d´Informació Sanitària


El Metabuscador

Loading

dimecres, 27 de juny del 2012

Llistat de 456 medicaments susceptibles de ser exclosos del finançament públic














 .

El Ministerio de Sanidad, Política Social e Igualdad ha elaborat un llistat de 456 medicaments susceptibles de ser exclosos del finançament públic i que, segons els càlculs del Departament suposaria un estalvi net per al Sistema Nacional de Salut de 440 milions d'euros. el llistat de 456 fàrmacs d'ús comú proposta per Sanidad recull fàrmacs d'ús comú per 18 dolències de caràcter lleu com són tos o congestió nasal associada a grip i refredat, així com restrenyiment, antidiarrèics, hemorroidals, varius, psoriasi o ansietat lleu, entre uns altres.

D'acord amb la proposta, que s'adjunta, es tracta de 456 medicaments indicats en símptomes menors; encara que, segons s'indica, no vol dir que no es puguin prescriure: els prescriptors poden i han de seguir receptant-los quan ho jutgin necessari, encara que el pacient haurà de satisfer la totalitat del preu en l'acte de la dispensació.

Més informació en Castellà
 
Esta propuesta se aprobará previsiblemente hoy miércoles durante el Pleno del Consejo Interterritorial del Sistema Nacional de Salud.
El departamento que dirige Ana Mato recuerda, no obstante, que existirán excepciones en caso de patologías concretas graves en las que alguno de los medicamentos a excluir son muy útiles. Asimismo, señala que su exclusión de la financiación pública no significa que no se pueda prescribir en el contexto del SNS.

"Los prescriptores pueden y deben seguir recetándolos cuando lo juzguen necesarios, si bien deben de saber que los pacientes tendrán que satisfacer la totalidad de su precio en el acto de dispensión", se dice en el documento.

En concreto, los medicamentos son: exceso de secreción gástrica (compuestos de aluminio); estreñimiento (laxantes y antagonistas de opiáceos); antidiarreicos (preparados con carbón antipropulsivos, migraña y alcaloides del Ergot); deterioro cognitivo asociado a la edad (vasodiladatores periféricos o piracetam); hemorroides (corticoides); varices (bioflavonoides); dermatitis del pañal (miconazol); psoriasis (extracto de calaguala); virosis tópicas o superficiales (idoxuridina, tromantadina, aciclovir, etc.); tratamientos tópicos de inflamaciones de origen traumático (antiflamatorios no esteroideos tópicos); ansiedad leve (passiflora y crateabus, oxitriptan); vías respiratorias y tos (mucolíticos y alcaloides de opio); sequedad ocular (lágrimas artificiales); inflamación reumática leve (diacereina); dislipenias leves (triglicéricos omega 3); y congrestión nasal (simpaticomiméticos). 






També et pot interessar: